Sunday, April 12, 2009

SECEBIS HARAPAN,SEGUNUNG IMPIAN


Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Secebis Harapan
Segunung Impian
Ku gantungkan pada Mu Tuhan
Pemilik diri dan sekalian alam

Ku mohon keteguhan iman
Agar ku bisa bertahan
Ku mohon dijauhkan dari hasutan syaitan
Agar ku mampu teruskan perjuangan
Ku mohon diberikan kekuatan
Agar ku bisa menangkis setiap cabaran

Tuhan
Penuhkan dadaku ini dengan ilmuMu
Suci bersihkan hati ini dari pengaruh hawa nafsu
Agar hidupku sentiasa mentaatiMu
Mematahui segala perintah dan meninggalkan laranganMu

Ilahi
Jadikan aku menjadi pencinta yang sejati
Jadikan aku perindu yang abadi
Jadikan hamba yang mengabdi
Jadikan aku umat yang tinggi sahsiah peribadi

Ya Rabbi
Matikan aku dalam Islam
Matikan aku dalam Iman
Matikan aku dalam keadaan kebaikan
Jauhi aku dari sebarang kemaksiatan

Perjalanan hidup ini ku harapkan redhaMu Tuhan......

No comments:

Post a Comment