Monday, June 30, 2008

MISTERI KEHILANGAN BANNER

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dah lama tidak mencoretkan sesuatu dari hati... Dengan kekangan berdepan dengan laptop dan kesukaran melayari internet menjadi penghalang utama. Tetapi, malam ini ALLAH mudahkan urusanku. Mudah-mudahan ALLAH mudahkan urusan sahabat-sahabat yang lain juga ya. Biarlah urusan itu ke arah kebaikan dan bukannya ke arah kejahatan dan kemaksiatan. Ameeen....

Sejak seminggu dua ini, pelbagai mehnah dan tribulasi melanda. Semuanya dianggap untuk mematangkan diri. Benarlah jalan perjuangan ini jika tiada halangan dan ujian maka tidak lengkaplah..... Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Sains Malaysia sidang 2008/2009 memulakan langkahnya dengan penuh semangat dan iltizam baru. Bertemakan "Bersama Mahasiswa, Membangun Universiti" satu lagi anjakan paradigma pemikiran berjaya dilaksanakan.Insya-ALLAH inilah zaman kebangkitan mahasiswa ISLAM di bumi Minden tercinta. Derap-derap kebangkitan mula menyala-nyala dalam jiwa pejuang kebenaran.

Sempena dengan kedatangan adik-adik yang baru ke kampus taman ilmu ini, PMIUSM sangat berbesar hati untuk menyambut kedatangan mereka. Ahli PMIUSM bertungkus lumus untuk menyiapkan 7 banner hasil tangan sendiri dan 5 banner yang ditempah. Muslimat PMIUSM sangat teguh hatinya, berganding bahu melakar dan mengecat satu persatu banner tanpa jemu. Tiada sedikit pun balasan yang diharapkan tetapi hanyalah ingin meraikan kehadiran adik-adik ke Puncak Menara Ilmu. Muslimin pula sanggup berjaga lewat malam menggantung banner sehingga pukul 2.30pagi walaupun penat dengan tugasan yang bertimbun-timbun lagi tetapi masih sanggup gagahkan diri.

Seawal jam 4 pagi hampir kesemua banner yang cantik itu telah lenyap di pandangan mata, belum pun sempat untuk adik-adik melihat dan menyaksikan kata-kata semangat dari kakak2 dan abang2 PMIUSM. Ramai yang keciwa dan geram.. iyalah kita buat penat-penat tiba-tiba ada orang SABOTAJ. Maknanya kita telah dianiaya!!!! Doa orang yang teraniaya doa yang makbul...

ALLAH pasti akan membalas kepada orang yang melakukan perbuatan khianat itu. Pasti "dia" tidak tenang tidurnya, tidak kenyang makannya, tidak basah mandinya. Pasti hidupnya tidak akan bahagia. Saat demi saat pasti akan merana. Selagi masih ada waktu bertaubatlah, bertaubatlah, bertaubatlah. Pintu taubat sentiasa terbuka. Kita adalah bersaudara. Fikirlah sebelum bertindak, jangan hanya mengikut arahan membuta tuli. Janganlah jadi "pak turut" semata-mata.

Kepada sahabat2, jangan kita putus asa ya!!! Kita kuat kerana kesatuan aqidah antara kita, Kita kuat kerana ALLAH senantiasa bersama kita. Ini baru permulaan. Banyak lagi tindakan yang diluar jangkaan kita akan ditempuhi. Tindakan orang yang tiada hati perut. Mungkin kita insan yang berhati perut tak sanggup untuk mengambil hak orang lain... Tetapi kita tidak boleh biarkan diri terus tertindas dan terus ditindas!!!!!

AMARAN kepada orang yang sangat khianat itu... Kami ada memasang banner lagi. Kali ini lebih lawa lagi... Jangan sekali-kali cuba memegang atau menyentuh!!!! ALLAH memerhati setiap tindakan dan tingkah laku kita....

Semoga kampus ini akan aman dan sejahtera....

1 comment:

  1. The best of people therefore are those who bear their tests and trials with fortitude and optimism and who see in every difficulty an opportunity to turn to Allah in remembrance and prayer. Remind yourself constantly that Allah shall make ease after hardship [at-Talaq 65: 7], and that on no soul does He place a burden greater than it can bear [al-Araf 7: 42]. Remember that He has all the power. He gives everything. No harm can come to Him, and no benefit can come to Him. Everything that is happening in life is because of Him and comes from Him for no power is there save with Allah, the Most High, the Great.

    -copy paste from eBook-
    [In The Early Hours]

    ReplyDelete