Monday, June 16, 2008

KMPk...

Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Terasa ingin menulis sesuatu.... semenjak pulang dari Kolej Matrikulasi Perak (KMPK) setelah menghadirikan diri bagi menghandle 24hours JPP anjuran Alumni KMPK untuk adik-adik yang baru sahaja dimemenangi Pilihan Raya Kolej yang berlangsung pada 14 Jun 2008. Bukan itu sahaja, teruja menjejakkan kembali kaki ke tempat transformasi diri mengimbau kembali sejarah dan pengalaman di zaman muda. Hehe... Dengan kehambatan masa sibuk dengan kampus dan sekolah, ALLAH masih berikan kesempatan turun ke bumi KMPK. Di sana juga berkesempatan bertemu dengan AJKO untuk orientasi PTD dan penyelaras SIREH PULANG KE GAGANG 4. Ternyata, aku amat berbangga dengan adik-adik ini kerana jiwa mereka begitu kental.

Pengalaman manis yang dikutip tidak akan dilupakan kerana semua itu indah sekali. Adik-adik JPP sidang 08/09 akak mintak maaf sepanjang program kalau ader terkecil hati dengan tindakan akak. Bukan niat nak mendera tetapi anggaplah sebagai tarbiyyah melatih diri adik-adik. Selepas nie anda semua akan sibuk dengan amanah yang berat ini, dengan akademik lagi. Semoga terus tabah.... Yang ader jawatan juga dalam Rakan Masjid semoga terus istiqamah ya dik.... Inilah jalan perjuangan... Tidak semudah jalan yang dibentangi karpet merah tetapi inilah jalan yang penuh dengan onak duri serta berliku-liku. Tidak semua orang mampu bertahan. Tapi yakinlah akan janji ALLAH. Semoga redha dan syurga ALLAH milik orang-orang yang berjuang di jalanNYA.....

Saat makan ubi bakar.. jangan dilupa ya!!!! Akak cuba senaraikan nama adik-adik JPP... yang tertinggal akak mintak maaf... hani 'izzati, wan izzah, banan, aqilah, hidayah, koshi,dira,nasai',afiq,zul,ein,mubassyir,mawi.......

Adik-adik AJKO dan SPKG4, ingat ya pesan akak. Dekat kampus aktifkan dirimu. Kita ada gelaran "MAHASISWA". Jadi, lajukan aura perjuangan gerakan mahasiswa dalam aliran darahmu.... Jangan tertipu dengan mana-mana pihak tetapi kamu harus mencari jalan kebenaran itu. Jangan membatu tetapi cairkanlah dirimu supaya dapat mengalir di celahan-celahan penderitaan rakyat. Agar kita menjadi orang yang paling dekat dengan mereka. Kita juga adalah generasi yang akan mencorakkan masa depan negara. Maka lengkapkanlah diri dengan sebanyak mungkin ilmu pengetahuan dan pengalaman sebelum meninggalkan alam kampus.

Akak juga bukanlah insan yang hebat, adik-adik ... akak hanya insan kerdil yang mendamba kasihnya TUHAN... Mungkin jalan tarbiyyah yang akak lalui mematangkan akak hari demi hari.... Dan akak pasti adik-adik juga akan mencapai tahap yang lebih baik dari akak. Cuma apabila kita di amanahkan maka laksanakanlah sebaiknya. Kadang-kadang orang memang tidak pernah puas hati dengan kita, ader yang tidak sukakan kita. tapi peganglah prinsip ALLAH senantiasa ada bersama kita. Pada Shida, Asiah, Madhu, Awang, Lutfi, Syahmi, Fahmi, Kamal, Muzakir, Hafiz, Hairi, Apai, Syawal..... dan banyak lagi... teruskan perjuangan!! Insya-allah jika ada kesempatan kita ketemu lagi ya!

1 comment:

  1. baguslah hang ni..
    aku plak..macam dah lupa pernah masuk matrik..hahaha~
    teruskan mendidik ;)

    ReplyDelete